Cyklotrasa Vlkolínec - Pribylina

Najdlhšia náučná cykloturistická trasa na Slovensku, prepájajúca celý Liptov s najväčšími kultúrnymi pamiatkami.Trasa začína v historickej UNESCO pamiatke – dedinke Vlkolínec, ktorej návštevu jednoznačne odporúčame. Pri vstupe do obce sa nachádza križovatka cykloturistických trás. Náučná trasa pokračuje okrajom dedinky a po poľnej ceste vedie až do Ružomberka. Prechádza mestom a križuje frekventovanú cestu, je tu však prechod a dá sa dobre prejsť, treba však dávať pozor na značenie. Za Ružomberkom trasa prechádza po poľných cestách obcami Liptovská Štiavnica a Liptovské Sliače až do obce Partizánska Ľupča. Tu v centre obce pri majestátnom kostole prichádzame na križovatku cykoturistických trás. Trasa pokračuje spoločne s dvoma cyklomagistrálami – Liptovskou a Vrchárskou. A to až za Partizánsku Ľupču, kde Vrchárska cyklomagistrála odbáča doprava, my pokračujeme vľavo a popod Nízke Tatry trasa vedie zvlnením terénom. V obci Lazisko sa nachádza križovatka s modrou cykloturistickou trasou a tu odporúčame krátku odbočku k drevenému artikulárnemu kostolu vo Svätom Kríži. Jedná sa o najväčší drevený kostol v strednej Európe. Hneď za Laziskom trasa stúpa k malej rozhľadni, odkiaľ je pekný výhľad na podhorie Nízkych Tatier a dolný Liptov. Od rozhľadne klesáme cez Pavčinu Lehota na začiatok Demänovskej doliny. Tu prechádza trasa priamo cez autocamp Bystrina a poľnými cestami s peknými výhľadmi prechádza obcami Ploštín, Iľanovo až do Závažnej Poruby, kde odbáča doprava a obchádza kopec Hrádok, kde sa nachádzajú dve krátke cyklotrasy s peknými trailovými úsekmi. Následne už klesáme do Liptovského Jána a pri cyklosmerovníku odbáčame prudko doľava a trasa prechádza okolo unikátneho prírodného kúpaliska, kde sa dá dokonale ochladiť najmä počas horúcich letných dní.